Team

Uw kind groeit met goede begeleiding en ondersteuning van school. Ons team bestaat uit professionele medewerkers.

Mentor 

Binnen onze school heeft iedere klas een mentor. Deze zorgt voor een leeromgeving waarin uw zoon of dochter zich zo goed mogelijk kan ontwikkelen. De mentor is verantwoordelijk voor de klas en uw kind. Ook schrijft hij rapportages en onderhoudt de contacten met vakdocenten en u als ouder. 

(Vak)docenten 

Uw kind krijgt zoveel mogelijk les van (vak)docenten. Hiermee bieden we kwalitatief goed onderwijs en bereiden uw zoon of dochter voor op vervolgonderwijs. 

Andere professionals 

Naast de mentor en (vak)docenten hebben we onderwijsassistenten, een jongerencoach, een dagcoördinator en diverse, andere ondersteunende medewerkers binnen de school. 

Commissie voor de Begeleiding 

Onze school heeft een Commissie voor de Begeleiding (CvdB). Zij waarborgen dat uw kind kwalitatief goed onderwijs krijgt dat precies op zijn individuele niveau en behoefte is afgestemd. De commissie adviseert over plaatsing en begeleiding vanuit onderwijskundig, pedagogisch, psychologisch, sociaal en medisch oogpunt. Onder de verantwoordelijkheid en supervisie van de CvdB wordt een ontwikkelingsperspectiefplan opgesteld. Als uw kind zich anders ontwikkelt dan verwacht, onderzoekt de commissie welke extra zorg of activiteiten er nodig zijn. Als uw kind extra begeleiding krijgt stemmen zij dit met u af. De commissie komt wekelijks bij elkaar. 

Wie zitten er in onze CvdB?

  • Gedragsdeskundigen: zij onderzoeken welke aanpak het beste werkt voor uw zoon of dochter en adviseren de docenten hierover.
  • Zorgcoördinatoren: zij houden toezicht op de didactische ontwikkeling van uw kind en coördineren de leerlingenzorg.
  • Schoolmaatschappelijk werk: helpt leerlingen en ouders bij problemen thuis of op school en denkt mee met de school. 

Hoorrecht 

Iedere leerling heeft het recht om mee te praten over zijn ontwikkelingsperspectief. Dat noemen we het hoorrecht. Het betekent dat we luisteren naar leerlingen als we beslissingen over hen nemen. Leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte praten zo mee over hoe hun eigen ondersteuning eruit komt te zien.